Neesi ielogojies!

Reģistrēties

Ik gadu dažādi datorspēļu žurnāli izliek savus klišejiskos spēļu sarakstus, kur tiek samīļoti visi lasītāji un apgalvots, ka, jā, viņiem tiešām ir taisnība par spēļu industriju, dodot acīmredzamus un bieži vien – objektīvus apbalvojumus populārākajiem projektiem. Divi no Gamez.Lv autoriem nolēmuši izlikt sirdi savos personīgajos un subjektīvajos topos.

Zobrats:

Gada inovatīvākais un reizē patīkamais projekts: Rock of Ages

Būšu godīgs, sastapos ar šo tiešām jautro un vājprātīgo komēdiju tikai pašās gada beigās, tomēr ar dedzību un skumju nožēlu varu teikt, ka ir palaista garām tiešām interesanta spēle. Nevarētu teikt, ka kādam iepriekš būtu ienācis prātā kombinēt Super Monkey Ball, Tower Deffence un Monthy Python and the Holly Grail, tomēr šiem neatkarīgajiem izstrādātājiem ir izdevies, pie tam diezgan kvalitatīvi. Iespējams, paši koncepti par savi jau ir zināmi, tomēr to savdabīgais mikslis dara Rock of Ages par vienu inovatīvu mākslas darbu. Noformējums, spēles process, lieliskais humors – viss tas kopā dara neticami patīkamu pārsteigumu arī iesīkstējušam indie spēļu fanātam. Katrā ziņā spēle ir pārsteigums tiem, kas to spēlējuši. Jūs, visticamāk, to nedarījāt, bet derētu.

Aiz borta palika: Frozen Synapse.

Gada jautrākā spēle: Serious Sam 3: BFE

Kamēr dubļos līdz ausīm iestrēgušie šūteri mēģina dot spēlētājiem to autentisko iespēju iejusties uz visām Maikla Beja filmām kopā balstītā datorspēlē, Nopietnais Sems ņem un sadod citplanētiešiem pa di…benu. Nekādas reģenerācijas, kas salauž spriedzi, nekādu nožēlojamu mēģinājumu pārsteigt cilvēkus ar retiem sprādzienu fizikas atveidojumiem – vienkārši jautra un brutāli asiņaina laika pavadīšana krāsainā un adrenalīnu uzdzenošā pasaulē. Protams, teikt, ka šeit būtu kas tiešām novatorisks, būtu meli – Serious Sam pirmā un otrā daļa nekur nav pazudusi, tomēr, velns un elle, ar āmuru sist citplanētu vienacu buļļus ir jautri!

Pakaļ autobusam skrien: Saints Row The Third, Skyrim, Trine 2, Revenge of the Titans.

Gada mākslinieku mīlulis: Alice: Madness Returns

Ik pa laikam mēs redzam lieliskus tehnoloģiskos sasniegumus, kas uz brīdi liek plaši pavērt mutes. Retāk redzam spēles, kas liek pavērt mutes visu spēlēšanas laiku ar savu vizuālo perfekcionismu, radot slienainus skatienus visos, kuriem kaut cik interesē spēles atmosfēra. Alice: Madness Returns, lai gan no spēles procesa viedokļa ne pārāk spēcīgs veidojums, vienalga izrāda apstulbinoši skaistus fona gleznojumus un pietiekami glītus personāžu dizainus. Ja kāds īpaši izmisis cilvēks spēles skrīnšotus var iekārt rāmī un izlikties, ka iegādājies pusi eksprecionisma galerijas, būtu grūti noliegt, ka bilde ir sanākusi smuka.

Aiz durvīm palika: The Binding of Isaac.

Gada cementā iestrēgusī franšīze: Call of Duty

Es skaidri zinu, ka tagad tiks izteikti pārsimts piezīmes, ka vienkārši nolieku šo spēļu sēriju, jo šāda nostāja pieņemta par stilīgu un rebeliozu. Nu, ne gluži. Pat pieņemot, ka Modern Warfare 3 bija kvalitatīvi izstrādāta spēle, tā vienalga akli kopē iepriekšējās daļas, nepieliekot pilnīgi neko tādu, kas liktu kaut pacelt uzaci. Tie paši ienaidnieki, tas pats sižets, tas pats spēles process, tā pati pelēcīgā atmosfēra un tas pats viduvējais daudzspēlētāju režīms. Un, ja vēl cenu zīme uzsista līdz 60 eiro – piedodiet, atvainojiet, to nevar nepamanīt.

Bekās iet var arī: Legend of Zelda.

Gada neveiksme: Duke Nukem Forever

Neveiksmības kvantumu, kas apsēž nabaga Djūku nevar aprakstīt vārdiem. 13 smagi izstrādes gadi, pilni neveiksmju, apsmiešanas un aizkaitinātu spēlētāju. Bet tad – no zila gaisa parādās godājams reklāmas rullītis, kas teorētiski varētu aizvērt muti visiem ciniķiem. Njā, diemžēl pati spēle īsti līdz tam netika. Lēns, monotons, skumjš spēles process, grafiskā viduvējība un vienkārši idejiska nekonsekvence padarīja DNF par spēli, kas labāk būtu pat nerādījusies ārpus netīrajiem izstrādātāju ofisiem.

Blakus sēž: Harry Potter and Deathly Hallows Pt2, Call of Juarez: Cartel, Rage

Gada lielākais pārsteigums: Terraria (un tās finansiālais veiksmīgums)

Kas to būtu domājis? Divdimensionāls Minecraft līdzskrējējs, kas ne tikai turēs līdzi episkajam indie monstram, bet arī dažās jomās to pārspēs. Mitoloģija un atmosfēra, ko ietver Terraria ir patiešām uzslavējama, arī kautiņu mehānika ir atzīmējama kā spēcīgs pretmets Minecraft. Droši vien būtu mazliet negodīgi uzteikt Terāriju pārāk augstu, jo tā ir un paliek citas spēles idejas atkārtotāja, tomēr tā nav akla kopētāja – kā veiksmīgs biznesmenis, tā noskatās, ko iespējams nočiept no pretinieka un kur – uzlabot esošo. Terraria, pie tam, arī ir viena no pārdotākajām neatkarīgajām spēlēm Steam servisā. Tiešām – pārsteidzoši.

Ne tik pārsteidzoši (tomēr interesanti): Skyrim graujošā popularitāte, Rage neveiksmīgā PC relīze.

Gada spēle: Serious Sam 3: BFE

Jā, iespējams, klišejiski, tomēr Serious Sam 3: BFE bija projekts, kurš šogad man patika vislabāk. Procesa lieliskums, noformējuma konkrētums un visas kopējās atmosfēras izstarotā jautrība ievelk cilvēku līdz ausīm citplanētiešu dauzīšanas, apšaušanas, šķaidīšanas un apcepšanas piedzīvojumā. Šī piedzīvojuma konsistence un spēja pievienot svaigus pārsteigumu pievedumus ir pat fascinējoša, ņemot vērā, cik Serious Sam 3 ir vienkārša spēle pašos pamatos – klasiskais, jau ilgu laiku atpakaļ nodibinātais citplanētiešu FPS. Tā arī paliks atmiņā kā…nu, lieta, kas varētu palikt atmiņā. Piemēram, garšīgas piparkūkas.

Arī garšīgi: Deus Ex: Human Revolution, Trine 2

Piebilde lasītājiem: Iemesls Skyrim neesamībai topā ir tā, ka savādu iemeslu dēļ neesmu to spēlējis. Pavisam iespējams, ka citā Visumā, kur to līdz Ziemassvētkiem to paspēlējis būtu, Elder Scrolls piektā daļa ieņemtu spēcīgu vietu manā sirdī. Tas arī viss.

Smog:

Gada inovācija: Brink (tēla uzlabošanas iespējas)

Jā, jūs nekļūdījāties. Brink tēlu uzlabošanas sistēma, manuprāt, ir pelnījusi atzinību un no manis iegūst arī gada inovācijas titulu. Brink bez šaubām tiks pieskaitīts pie Gada vilšanās kandidātiem, tam ir dažādi apsvērumi, sliktā spēles vadāmība, biežie bugi u.c. Tomēr spēlei piemīt savs īpatnējais stils, kas mani ir piesaistījis, un tai ir savi plusi, kas spēli paceļ uz augšu, bet to neizvelk no dziļās bedres, kurā Brink ir iekritis. Brink tēlu uzlabošanas iespēja ir vislabākā FPS žanrā un tai nav pretinieku, tā ir vizuāli pievilcīga, viegli saprotama, samērā plaša un rezultāta – Gada inovācija.

Konkurenti: Bastion, Alice: Madness Returns

Gada lielākā neveiksme: Homefront.

Spēle, kuras jaunumiem es sekoju ar interesi, bet… Ticis pie pašas spēles piemeklēja smaga vilšanās, no jauninājumiem nebija nekādas jēgas, tie vairāk traucēja nekā nesa labumu, biežās savienojuma zudumi un kļūdas daudzspēlētāju režīmā, plašais čīteru pulks, kura samazināšanā nekas netika darīts un jaunas čītu programmas radās kā sēnes pēc lietus. Spēles stāsts par īsu un nepabeigts, pils ar amerikāņu patosu, kurš jau ir atskatīts neskaitāmās filmās. Stāstā varēja saskatīt daudzas pazīstamas ainas no citiem FPS milžiem, kas sāk palikt par paradumu daudzām jaunām FPS spēlēm. Visas prasības izpildītas, lai Homefront nopelnītu Gada lielākā neveiksme.

Konkurenti: Rage, APB: Reloaded

Gada cementā iestrēgusī franšīze: Call of Duty.

Paspēlējot Modern Warfare 2 un Modern Warfare 3, vienīgās pārmaiņas, ko izjutu, bija jaunas kartes, kuras ir vēl mazākas un nespēlējamākas. Vizuālais noformējums likās nebaudāmāks, galvenie varoņi tie paši, daudzspēlētāju formula tā pati, ieroči tie paši. Viss tas pats! Spēlei labāk atbilstu Modern Warfare 3 – Modern Warfare 2 DLC jeb Gada cementā iestrēgusī franšīze.

Konkurenti: Assassins Creed: Revelation, Need for Speed: Shift 2 Unleashed

Gada jautrākā spēle: Saints Row: The Third

Cilvēku lielgabals, muļķīgi kostīmi, milzīgs dildo, milzīgas maskas, šizofrēniski uzdevumi u.c. Visas šīs lietas un vēl daudzas nenosauktās padara šo spēli par vienu no visjautrākajiem laika kavēkļiem, kas var uzlabot garastāvokli, spēlējot vienatnē vai spēlējot kopā ar draugu. Viens no jautrākajiem laika kavēkļiem pēc sniegtās statistikas ir cilvēku klapēšana ar dildo, jo ne velti spēlē no dildo jau ir miruši vairāki miljoni. Tāpēc izklaidējoties gada jautrākajā spēlē atcerieties, viss tiek uzskaitīts.

Konkurenti: Dead Island, Warhammer 40,000: Space Marine

Gada pārsteigums: Trine 2

Man likās 2D spēles ir sen aizmirsta pagātne, kuru atcerēties vairs nav vērts. Trine 2 man lika mainīt visas domas. Trine 2 izstrādātājiem izdevies radīt vienu no visinteresantākajām spēlēm, ko es esmu spēlējis, viņi ir panākuši, ka par spēles fanu var kļūt jau pēc pirmās misijas, kas mūsdienās ir vērā ņemams sasniegums, jo izdomāt kaut ko jaunu vai pārstrādāt kaut ko sen aizmirstu veco, un to vēl klientiem pasniegt vizuāli pievilcīgā izskatā ir samērā grūti, ja pat ne neiespējami. Trine 2 ar savu vienkāršību un neatkārtojamajām īpašībām, godam nopelna Gada pārsteigums titulu.

Konkurenti: Terraria, L.A. Noire.

Gada spēle: Battlefield 3

Ja gribās izbaudīt kaut ko grandiozu videospēlēs, tad noteikti ir jāizmēģina Battlefield 3. Milzīgas kartes, nevainojama skaņa, viens no labākajiem grafiskajiem izpildījumiem, liels klāsts ar ieročiem un dažādu tehniku, sākot no bagijiem un beidzot ar reaktīvajām lidmašīnām. To visu vislabāk var izbaudīt spēlējot daudzspēlētāju režīmā, kur spēle parāda visus savas stipras puses. Kopumā viena no retajām spēlēm, kuras dēļ ir vērts uzlabot savu datoru, jo Battlefield 3 viennozīmīgi nopelna Gada spēle titulu.

Konkurenti: Skyrim V, Total War: Shogun 2

Fona bilde: Stuart Miles / FreeDigitalPhotos.net

1 2 3 4 5